La Plume d'Or


29esme de febvrier 1596


8 sols

<<-- 28esme de janvier
Retour à l'index


Mort de maistre Philippe Rogier


Ce vingt-neufviesme jour de febvrier 1596 est mort maistre Philippe Rogier, musicien de Son Altesse le roy Philippe le Deuxiesme d'Espaigne, apres une courte vie bien remplie. Arrivé à la cour de Madrid le quinziesme de juin 1572 en compagnie du nouveau maistre de chapelle Gerard de Turnhout, alors qu'il estoit aagé de douze ans environ, Rogier y reçut son enseignement. Devenu chantre, il commença vers 1578 des estudes de theologie en l'Université de Douai, estudes qu'il termina vers 1580 pour revenir en Espagne. Là, il exerça ses fonctions de chantre à la cour tout en finissant ses estudes.
En 1582, Philippe Rogier feust nommé vice-maistre de chapelle adjoint de
Georges de La Hele. Deux ans plus tard, il se desclara prebstre & feust eslevé, le premier de janvier 1588, au reng de maistre de chapelle de Philippe le Deuxiesme, roy d'Espagne, charge qu'il avoit depuis le deces de Georges de La Hele le 27 aoust 1586, & qu'il garda jusques à ce funeste jour.
Musicien officiel de la Cour d'Espagne, Philippe Rogier a escript la messe Ave martyr gloriosa à six voix pour les
nopces de Son Altesse l'infante Dona Catalina, fille de Sa Majesté Philippe le Deuxiesme, avec le duc Charles-Emmanuel de Savoie, mariage qui feust celebré en la ville de Saragosse le 11 mars 1585. Et il a composé une aultre messe à la gloire du roy d'Espagne, la Missa Philippus Secundus Rex Hispaniae, sur un jeu entre mots et notes, les notes mi - mi - ut - ré - ut - ut - ré - mi - fa - mi - ré rappelant les voyelles du nom royal ; ainsi Rogier se vouloit le digne heritier de feu maistre Josquin des Prez, qui feist de mesme en sa Missa Hercules dux Ferrariae..

Philippe Deux d'Espagne

Philippe le Deuxiesme,
Roy d'Espagne et Pays-Bas