La Plume d'Or

14esme d'octobre 1568


6 sols

<<-- 3esme de septembre
Retour à l'index



Hellas, hellas... En ce jour vient de mourir en la ville de Paris tres-excellent musicien et maistre Jacques Arcadelt, en l'aage de soixante-et-quatre années. Il laisse moult messes latines, chansons françoyses et surtout grands madrigaulx en langue italienne.
Arcadelt feust certainement esleve de
Josquin des Prés en France, mais l'on ne saict ni où ni quand. Son nom apparoist en plusieurs recueils italiens manuscripts & imprimés, en compaignie de celui de maistre Philippe Verdelot en 1531, ce qui veult dire qu'il auroit passé quelque temps en la ville de Florence vers 1532, puis qu'il auroit quitté Florence pour Lyon avec son compere Verdelot.
Apres
l'assassinat d'Alexandre de Medicis par Lorenzino en 1537, Arcadelt a deu rester en la ville de Venise & congnoistre maistre Adrian Willaert, qui estoit lors maestro di capella à la basilique Saint Marc. C'est en ceste ville de Venise qu'Arcadelt publia tous ses madrigaulx entre 1539 et 1544 chez Antoine Gardane, qui le surnommoit en ses livres "le plus excellent et divin" Arcadelt.
Membre de la chapelle papale à partir de 1540, il reçut de Sa Saincteté le pape Paul le Troisiesme une prébende de chanoine ès eglises de Saint-Barthelemy & Saint-Pierre de Liege. En 1551, il quitta le service papal pour la France. En effect, en 1544, il estoit entré au service du duc de Lorraine, archevesque de Reims, dès l'an 1544, & il conserva ceste charge jusqu'en 1562. C'est à ceste époque qu'il conneust le poëte Remy
Belleau. Arcadelt a certainement travaillé en la Chapelle Royale soubs feu Sa Majesté le roy Henry le Deuxiesme, car ung livre édité chez Pierre Attaingnant à Paris le dict "musicien du Roy".


Alexande Farnese, pape Paul 3

Sa Saincteté le pape Paul le Troisiesme