La Plume d'Or


28esme de janvier 1547

6 sols

<-- 16esme de janvier
Retour à l'index
31esme de mars -->

L'Angleterre perd un grand Roy


De nostre messager en Angleterre,
John Byrd


On apprend ce jour la mort d'Henry le Huictiesme, Roy d'Angleterre. Né le vingthuictiesme de juin 1491, il n'auroit poinct deu regner, n'estant que le fils cadet d'Edouard le Septiesme. Destiné à la prebstrise, il reçeust une education religieuse, & monta sur le throne en 1502, à la mort de son frere aisné Arthur.
Le Roy Henry eut six femmes. Il espousa la premiere, Catherine d'Aragon en 1509 et divorça en 1533, puis feist decapiter la deuxiesme, Anne Boleyn, le dixneufiesme de may 1536 apres trois ans de mariage ; l'année suivante, sa troisiesme femme Jane Seymour mourut douze jours après avoir accouché d'un fils,
Edouard qui monte ce jour sur le throsne. En janvier 1540, il repudia la quatriesme, Anne de Cleves, à peine espousée, puis feist executer la cincquiesme, Catherine Howard, en février 1542 apres moins de vingt mois de vie ensemble. La sixiesme est sa veufve, Catherine Parr, qu'il avoit espousée il y a trois ans et demi.
Excommunié par Sa Saincteté le pape Clement le Septiesme, le onziesme de juillet 1533 pour avoir divorcé, Henry le Huictiesme se recognoissoit depuis lors comme chef de l'esglise anglaise, aussy nommée esglise anglicane.


Henri Huit (1491-1547)

Feu Son Altesse
Henry le Huictiesme