La Plume d'Or


30esme d'octobre 1522


2 sols

<-- 6esme de septembre
Retour à l'index


Mort de maistre Jean Mouton

Ce jour, Dieu a rappelé à luy maistre Jean Mouton, "en son vivant chantre du roy, chanoine de Therouanne et de cette eglise", comme le dict son epitaphe. Il sera enterré en la collégiale de Saint-Quentin. Membre de la chapelle de feu le roy Louis le Douziesme (où il eust pour compaings Jean Richafort, Antoine Divitis et Claudin de Sermisy), puis de celle de nostre bon roy Françoys, Jean Mouton feust chanoine de Therouanne.
Plusieurs de ses nombreux motects celebrent des evenements royaulx : Non nobis Domine, escrit en 1510, est en l'honneur de Renée de Ferrare, fille de feus Anne de Bretagne et de
Louis le Douziesme. Quis dabit, est une lamentation sur la mort de la royne Anne de Bretagne en 1514, & Salvum fac regem, a esté escrit pour le sacre de nostre bon roy Françoys. Jean Mouton avoit esté eslu chanoine de Saint-Quentin à la mort de son collègue Loyset Compère le 16 août 1518. Certainement influencé par Josquin des Prés (dont il feust peut-estre le disciple), il laisse de nombreuses oeuvres : quinze messes, une centaine de motetz, des Magnificat, ainsy que des chansons en françoys.